تبلیغات
معاونت پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بندرترکمن - راه حلی علیه بی خوابی

راه حلی علیه بی خوابی

تاریخ:پنجشنبه 27 بهمن 1390-10:11 ق.ظ

 

خواب كافی و آرام در ایجاد توانایی لازم برای انجام فعالیت‌‌های روزانه نقش بسیار مهمی دارد و در شرایطی كه ...

چگونه بی‌خوابی را درمان كنیم
گاهی بیش از دو ساعت طول می‌كشد تا فردی كه به رختخواب رفته، بخوابد، این در حالی است كه گاهی این افراد به قدری خسته می‌شوند كه خوابیدن برای آنها به منزله دستیابی به یك موفقیت برای رسیدن به آرامش تلقی می‌شود.

گروهی دیگر از افرادی كه به بی‌خوابی مبتلا هستند برخلاف گروه اول زود به خواب می‌روند، اما پس از مدت كوتاهی بیدار می‌شوند و تا صبح پلك روی هم نمی‌گذارند.

این در حالی است كه خواب كافی و آرام در ایجاد توانایی لازم برای انجام فعالیت‌‌های روزانه نقش بسیار مهمی دارد و در شرایطی كه شما در طول یك شبانه‌روز به اندازه كافی خوابیده باشید،‌ سیستم طبیعی بدن یا به عبارتی سیستم گوارش، تنفس و ضربان قلب بدون مواجه‌ شدن با هرگونه تنش، قادر به فعالیت خواهد بود.

در واقع فردی كه خواب كافی نداشته باشد حتی توانایی لازم برای استفاده از نیروی تفكر و حافظه را نیز نخواهد داشت. یكی از بهترین راه‌ها برای درمان بی‌خوابی این است كه برای مدت زمانی مشخص، ساعت معینی را برای رفتن به رختخواب اختصاص دهید.

همچنین بهتر است در طول روز از نوشیدن قهوه و مواد دیگری كه حاوی كافئین هستند خودداری كنید، چرا كه این گروه از نوشیدنی‌ها می‌توانند عامل موثری در بی‌خوابی باشند. اگر شما هم به مشكل بی‌خوابی مبتلا هستید توصیه می‌كنیم غذای مختصری به عنوان وعده شام بخورید. البته نوشیدن یك لیوان شیر گرم یا حمام‌رفتن پیش از خواب نیز می‌تواند نقش مهمی در تجربه یك خواب آرام شبانه داشته باشد.

به طور كلی برخی عوامل مثل تماشای فیلم‌های هیجان‌انگیز پیش از خوابیدن نیز می‌توانند شما را بی‌خواب كنند. به افرادی كه به بی‌خوابی مبتلا هستند توصیه می‌شود هیچ‌گاه در طول روز نخوابند چراكه در این صورت احتمال این كه شب بتوانند زودتر به خواب بروند بیشتر خواهد بود.

یكی از بهترین راهكارها برای مقابله با بی‌خوابی این است كه اگر پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه پس از رفتن به رختخواب نتوانستید به خواب بروید، از اتاق خواب بیرون بیایید و پس از چند دقیقه دوباره به رختخواب بروید.

 

چراكه افرادی كه ساعت‌ها در رختخواب دراز می‌كشند تا بتوانند بخوابند بیشتر به سلامت جسمانی و ذهنی خود آسیب می‌رسانند و بدن آنها نیز پس از مدتی به ساعت‌ها بیدارماندن پیش از به خواب‌رفتن عادت می‌كند.
 



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo
1. User shall place the following Clocklink code on a website, weblog or other internet location controlled by User, or as allowed by permission of such site owner, according to the instructions provided on Clocklink.com 2. Other than the modification options provided by Owner (type, color, time zone, etc) User shall not alter, adjust, modify the code provided in anyway without the express written permission of Owner. 3. While we make every effort to support this product, User accepts Clocklink and the Clocklink Code as is. Owner provides no guarantee or warranty that the Clocklink code will function properly on User's site or with every browser and Owner shall not be liable to User or any third party for any damage or loss incurred, monetary or otherwise, directly or indirectly, as a result of the use of the Clocklink or the Clocklink code. If User has any difficulty with Clocklink, you should contact Owner at the Contact Us page on Clocklink.com. User's sole remedy for problems caused by the Clocklink code is to remove the tag from User's website or other location. 4. Owner shall retain the all rights and ownership of Clocklink and the Clocklink code and may terminate User's use of the same without notice and at any time. 5. This agreement shall be governed by the laws of the United States and the State of Washington. User agrees that if legal action is required to enforce the terms of this agreement, venue shall be in the courts of King County, Washington, USA.